Zdravstveni fitness

Zdravstveni fitness  – zdravlje čovjeka ima više dimenzija od kojih je najznačajnije tjelesno zdravlje. U cilju procjene tjelesnog zdravlja, sve veći broj ljudi obavlja periodične sistematske liječničke preglede. Takva praksa je svakako pozitivna i treba je poticati, prije svega zbog činjenice što omogućuje rano otkrivanje bolesti i pravovremeno liječenje. Drugim riječima, sistematski pregled će pokazati jeste li zdravi ili ne i, ako niste zdravi, koliko ste bolesni (stadij bolesti). No, ako ste zdravi, ova vrsta dijagnostičkih pretraga neće vam reći koliko ste zdravi.

Zdravstveni fitness

Moguće je, i traje kraće od standardnog sistematskog liječničkog pregleda. Razina tjelesnog zdravlja čovjeka vidljiva je tek kada se pojedini organski sustavi i cijelo tijelo podvrgnu tjelesnom naporu sličnom onome tijekom žustrog tjelesnog vježbanja. Ukoliko je funkcija pojedinih organskih sustava i tijela u cjelini smanjena tijekom tjelesnog opterećenja, to znači da je razina zdravlja smanjena. I obrnuto.

Zdravstveni fitness

Dakle, razina tjelesne spremnosti (fitnesa) pojedinca definira njegovu/njezinu razinu tjelesnog zdravlja. S povećanjem tjelesne spremnosti raste i razina tjelesnog zdravlja pojedinca. I ne samo to. Čak i ako osoba ima prekomjernu tjelesnu težinu, a istovremeno redovito vježba i tjelesno je spremna, razina zdravlja te osobe je viša od razine zdravlja tjelesno nespremne osobe iste dobi i spola s normalnom tjelesnom težinom.

Pa ipak, većina ljudi sudjeluje u nekim oblicima vježbanja s primarnim ciljem postizanja dobrog izgleda, a taj trend je posebno naglašen u jednom dijelu godine – prije početka ljetne sezone.

Budući je za transformaciju tjelesnog izgleda potrebno vježbati duži vremenski period i istovremeno uravnotežiti prehranu, značajan broj ljudi brzo odustaje od vježbanja zbog izostanka kratkoročnih rezultata. Time su automatski prestali brinuti o svom tjelesnom zdravlju.

KOMPONENTE ZDRAVSTVENOG FITNESSA SU :

Mišićno – koštani status

Mišićna snaga koja proizvodi silu potrebnu za guranja, vučenja, dizanja, nošenja, hodanja, trčanja i sl.

Mišićna izdržljivost – omogućuje izvršavanje nekog zadatka, dovoljno dugo da se može prijeći na dr. zadatak bez zamora

Fleksibilnost – kojom se postiže ili održava puno opseg pokreta omogućavajući rotacije otklone, pretklone,i dosege punom amplitudom i lakoćom izvođenja.

Psihomotorički status – poboljšavanje muskularno-neurološke komunikacije

Senzomotoričke sposobnosti – koje omogućavaju tijelu da reagira brzo i efikasno u ekstremnim životnim situacijama, a odnose se na agilnost, brzinu reakcije, koordinaciju i ravnotežu

Kardio respiratorni status – oksigenacija svih stanica u tijelu , jačanje srca i pluća

Cirkulatorna efikasnost – koja omogućava dugotrajniju tjelesnu aktivnost

Tjelesni sustav – aktivacija trošenja masnog tkiva

Postotak tjelesne masti – kao pokazatelj masne odnosno nemasnu tjelesnu komponentu što je mnogo vrjedniji podatak od ukupne tjelesne težine