PROPRIOCEPCIJA

Propriocepcija je sposobnost mišića da odgovori na specifične, a često i na neobične pozicije i situacije, a proprioceptori su specijalne osjetilne strukture (senzori) smješteni u zglobovima, mišićima i tetivama, koji su osjetljivi na promjene pritiska i napetosti. Proprioceptori šalju kinestetičke informacije o poziciji tijela i dijelova lokomotornog sustava u CNS. Što znači da ako sustavno stavljamo tijelo u situaciju u kojoj će isprovocirati aktivaciju proprioceptora, za pretpostaviti je da ćemo u urgentnim situacijama, koje bi mogle uzrokovati ozljeđivanje, optimalno reagirati. U svakodnevnom životu se nalazimo u novim i neobičnim situacijama prilikom hodanja, skakanja, trčanja itd. Da ne bi došlo do ozljeda propriocepcija je od izrazitog značaja za ljudski organizam, ja ju volim klasificirati kao mišićnu inteligenciju – sposobnost mišića da reagira u novo nastaloj situaciji te da svojom aktivacijom spriječi moguću ozljedu. Smisao razvoja propriocepcije je jačanje ligamentarno-tetivnog sustava i povećanje amplitude pokreta u zglobovima.

Trening propriocepcije – gradi mišiće koji su potpora cijelog tijela – što znaći da je tijelo manje sklono ozljedama poput iščašenja gležnja.

Rezultati proprioceptivnog treninga je – jačanje dubinskih mišića kralježnice, leđa i trbuha te dodatna potpora za gležnjeve, koljena i kukove. Efekti proprioceptivnog treninga su između ostalog: kinestetički osjet položaja tijela i dijelova tijela u prostoru, povećanje amplitude pokreta u zglobovima, unapređenje ravnoteže, te jačanje ligamentarno-tetivnog aparata, kao izuzetno bitan dio treninga za prevenciju ozljeda.